söndag 18 december 2016

Nu är det vinter på Kalvö

Nu är det vinter på Kalvö och all verksamhet ligger nere. Nu är det djuren som är aktiva. Fåglarna äter snabbt upp alla frön jag bjuder på och hackspetten jobbar med talgbollarna. Även ekorren är aktiv och bryter sig in i fröautomaterna om jag inte sätter på en bit ståltråd som lås. Haren är också hungrig och snart äter han upp min grönkål.Det är en lugn tid och när elementet är på är det skönt att ligga på soffan en stund och läsa.





Idag har jag loggat in på Bloggen och börjat renovera den. Fler inlägg kommer!