söndag 28 juni 2015

Äntligen sol

Idag har det äntligen kommit lite värme till Kalvö. Efter många veckors kyla och fukt börjar jorden torka upp. Hitintills har det gått dåligt med odlingen. Hälften av potatisen på lotten har ruttnat och bönorna vägrar komma upp. Allting växer dåligt när det bara är 10 grader varmt på nätterna. Men hoppet är det sista som överger odlaren så det blir det bara några veckors värme kommer allt att lösa sig. Dagliljorna börjar däremot komma i blom.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Idag har jag loggat in på Bloggen och börjat renovera den. Fler inlägg kommer!