Idag var det första dagen på länge som det inte regnade utan var varmt och fint. Nu hoppas jag bara att allt ska komma igång och växa. Squashen är iallafall på gång.
Idag har det äntligen kommit lite värme till Kalvö. Efter många veckors kyla och fukt börjar jorden torka upp. Hitintills har det gått dåligt med odlingen. Hälften av potatisen på lotten har ruttnat och bönorna vägrar komma upp. Allting växer dåligt när det bara är 10 grader varmt på nätterna. Men hoppet är det sista som överger odlaren så det blir det bara några veckors värme kommer allt att lösa sig. Dagliljorna börjar däremot komma i blom.