tisdag 11 april 2017

Nu har vi börjat förgro potatisen

Idag var vi ute på Plantshopen och köpte två sorters potatis. Det var Connect och MonteCarlo.
Båda sorterna är tidiga och resistenta mot nematoder och bladmögel. Vi la dem i baljor med lite jord. Nu får de stå i stugan och gro. Jag satte på frostvakten för säkerhets skull.



Idag har jag loggat in på Bloggen och börjat renovera den. Fler inlägg kommer!